ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論集
  2. 広島修大論集
  3. 39巻1号

バイリンガル児(日英両語同時習得)のコードの切り替えに関する縦断的実証研究 : 二語発話(2~3歳)における同義語の分析(1)

https://shudo-u.repo.nii.ac.jp/records/594
https://shudo-u.repo.nii.ac.jp/records/594
e0d20641-75a0-45d5-a91f-3b7eb243efa6
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004138575.pdf KJ00004138575 (1.5 MB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 1998-09-30
タイトル
タイトル バイリンガル児(日英両語同時習得)のコードの切り替えに関する縦断的実証研究 : 二語発話(2~3歳)における同義語の分析(1)
タイトル
タイトル Code-switching and cross-language equivalents : Evidence for language differentiation by a two-three year old Japanese-English Bilingual Child (1)
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
論文
記事種別(英)
en
Article
論文名よみ
その他のタイトル バイリンガルジ ニチエイ リョウゴ ドウジ シュウトク ノ コード ノ キリカエ ニ カンスル オウダンテキ ジッショウ ケンキュウ
著者名(日) 奥田 , 久子

× 奥田 , 久子

奥田 , 久子

ja-Kana オクダ , ヒサコ

Search repository
著者名よみ オクダ , ヒサコ

× オクダ , ヒサコ

オクダ , ヒサコ

Search repository
著者名(英) Okuda , Hisako

× Okuda , Hisako

en Okuda , Hisako

Search repository
著者所属(日)
広島修道大学
出版者
出版者 広島修道大学人文学会
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Recently, with the increased popularity of international economic and cultural exchanges in Japan, the number of Japanese children living overseas and foreign children living in Japan has increased dramatically. Also families living in monolingual situations have recognized the importance of English and wish for their children to begin learning English at an early age. Consequently, the issue of bilingual education cannot be avoided even in Japan. This is an age in which a child's native language and culture should be taken into consideration when teaching Japanese as a foreign language, as well as a time for re-evaluating effective methods of achieving bilingualism. However, research in this area in Japan is extremely limited. In attempting to understand and clarify bilingual children's learning processes, the author has undertaken an ongoing account of her efforts to raise a bilingual child (T) in Japan. This paper, in response to the interest in previous papers, she concentrates on: (1) by analysing the corpus accumulated from T during the period of one-word utterances (2; 0.1-3; 0), providing concrete evidence of English-Japanese equivalents in relation to the sociolinguistic contexts and (2) as an implication of the firm base, supporting the claim that bilingual children do have the ability to differenciate between two languages. This research was supported by a 1997 Grant-in Aid for Exploratory Research from the Ministry of Education, Japan.
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00212913
書誌情報 広島修大論集. 人文編

巻 39, 号 1, p. 231-265, 発行日 1998-09-30
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:12:24.872788
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3