WEKO3
-
RootNode
アイテム
現職教員の学習ニーズと高等教育・研究機関の課題
https://shudo-u.repo.nii.ac.jp/records/638
https://shudo-u.repo.nii.ac.jp/records/638fd27df98-de6e-4f5c-b3aa-6411ed4c0d51
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1999-09-30 | |||||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||||
タイトル | 現職教員の学習ニーズと高等教育・研究機関の課題 | |||||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||||
タイトル | The Teachers' Needs for Learning and the Roles of Institutions of Higher Education | |||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||||||
ページ属性 | ||||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||||||||||||||||||||
記事種別(日) | ||||||||||||||||||||||||||
論文 | ||||||||||||||||||||||||||
記事種別(英) | ||||||||||||||||||||||||||
en | ||||||||||||||||||||||||||
Article | ||||||||||||||||||||||||||
論文名よみ | ||||||||||||||||||||||||||
その他のタイトル | ゲンショク キョウイン ノ ガクシュウ ニーズ ト コウトウ キョウイク ケンキュウ キカン ノ カダイ | |||||||||||||||||||||||||
著者名(日) |
岡本 , 徹
× 岡本 , 徹
× 大庭 , 宣尊
× 笹尾 , 省二
× 森川 , 泉
× 山川 , 肖美
|
|||||||||||||||||||||||||
著者名よみ |
オカモト , トオル
× オカモト , トオル
× オオバ , ノブタカ
× ササオ , ショウジ
× モリカワ , イズミ
× ヤマカワ , アユミ
|
|||||||||||||||||||||||||
著者名(英) |
Okamoto, Toru
× Okamoto, Toru
× Oba, Nobutaka
× Sasao, Shoji
× Morikawa, Izumi
× Yamakawa, Ayumi
|
|||||||||||||||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||||||||||||||
広島修道大学 | ||||||||||||||||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||||||||||||||
広島修道大学 | ||||||||||||||||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||||||||||||||
広島修道大学 | ||||||||||||||||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||||||||||||||
広島修道大学 | ||||||||||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||||||||
出版者 | 広島修道大学人文学会 | |||||||||||||||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||||||
内容記述 | The present paper aims to investigate the needs of teachers and examine the roles which institutions of higher education should play in fulfilling their needs. First, a survey was conducted on 754 public school teachers in Hiroshima City in order to reveal their needs for learning and their expectations for institutions of higher education. Next, their needs and expectations were compared with the Education Ministry's policy on in-service training for teachers and its view on teachers' qualifications. This comparison was made from the viewpoint of what teachers and the policy maker expect of institutions of higher education as a place for teachers' in-service training. | |||||||||||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||||||||||
収録物識別子 | AN00212913 | |||||||||||||||||||||||||
書誌情報 |
広島修大論集. 人文編 巻 40, 号 1, p. 107-141, 発行日 1999-09-30 |