ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論集
  2. 広島修大論集
  3. 44巻1号

6年3組ジェンダーエスノグラフィー

https://shudo-u.repo.nii.ac.jp/records/780
https://shudo-u.repo.nii.ac.jp/records/780
7585fda4-fc4d-4344-981a-83ccd20bb3b7
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004138808.pdf KJ00004138808 (1.2 MB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2003-09-30
タイトル
タイトル 6年3組ジェンダーエスノグラフィー
タイトル
タイトル Gender Ethnography in a Classroom at Japanese Primary School
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
論文
記事種別(英)
en
Article
論文名よみ
その他のタイトル 6 ネン 3 クミ ジェンダー エスノグラフィー
著者名(日) 大庭 , 宣尊

× 大庭 , 宣尊

大庭 , 宣尊

ja-Kana オオバ , ノブタカ

Search repository
川平 , 宏美

× 川平 , 宏美

川平 , 宏美

ja-Kana カワヒラ , ヒロミ

Search repository
著者名よみ オオバ , ノブタカ

× オオバ , ノブタカ

オオバ , ノブタカ

Search repository
カワヒラ , ヒロミ

× カワヒラ , ヒロミ

カワヒラ , ヒロミ

Search repository
著者名(英) Ooba , Nobutaka

× Ooba , Nobutaka

en Ooba , Nobutaka

Search repository
Kawahira , Hiromi

× Kawahira , Hiromi

en Kawahira , Hiromi

Search repository
著者所属(日)
広島修道大学
著者所属(日)
広島修道大学
出版者
出版者 広島修道大学人文学会
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Gender is socially and culturally constructed unlike "sex". Then, how is it constructed? To describe how it is, we recorded various kinds of interaction in a classroom at primary school. In this thesis, we argue how their gender identity is built and how it is intensified by interaction in a classroom. School children of 11 or 12 years-old considerably seem to hold gender identity. Boys occupy a dominant position during sessions, but, they can not occupy the same potion under different circumstances. Girls are afraid of making mistakes and hesitate to express their opinion during sessions, but, they often fight against boys as a group and are able to win in casual situation. When pupils' gender identity is intensified, interaction with the same sex is important as well as it with the other sex, furthermore, interaction with teachers considerably influences its process. In our research, a class, teacher has a rule such as "look each pupil as individual" and is indifferent toward a category like as gender. But, this indifference makes him betray his own rule, because he is also indifferent to his gender bias. Actually, he constructs typical gender concept and convey it his pupils.
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00212913
書誌情報 広島修大論集. 人文編

巻 44, 号 1, p. 39-65, 発行日 2003-09-30
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:22:26.409589
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

大庭 , 宣尊, 川平 , 宏美, 2003, Gender Ethnography in a Classroom at Japanese Primary School: 広島修道大学人文学会, 39–65 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3