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当事者とは誰のことか : 日常性の解剖としての差別問題学習
https://shudo-u.repo.nii.ac.jp/records/827
https://shudo-u.repo.nii.ac.jp/records/827249b7d98-1f27-4d8a-b4ed-ae9f01894534
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KJ00004138855 (1.4 MB)
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2004-09-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 当事者とは誰のことか : 日常性の解剖としての差別問題学習 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Who is the Person Concerned? | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | トウジシャ トワ ダレ ノ コト カ | |||||
著者名(日) |
大庭 , 宣尊
× 大庭 , 宣尊 |
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著者名よみ |
オオバ , ノブタカ
× オオバ , ノブタカ |
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著者名(英) |
OBA , Nobutaka
× OBA , Nobutaka |
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著者所属(日) | ||||||
値 | 広島修道大学 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 広島修道大学人文学会 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In the human rights education, we often talk about discrimination problems by showing the image of those who are actually discriminated and claiming that they must be relieved from suffering and justice should prevail. Whenever we do this, victims of discrimination are referred to not as We but as They. It can be easily thought to be as a matter of fact that discrimination is an action to exclude Others. As a result, phrases in the passive voice like "they are discriminated" or "they are prejudiced" become a hackneyed expression and They and We dichotomy is completely established. What is important in the human rights education is to analyze how the They and We dichotomy works to exclude somebody from society. The crucial question is not "Why are They discriminated?" but "Who discriminates?", "Who helps to discriminate?", or "Who/What are We?" | |||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00212913 | |||||
書誌情報 |
広島修大論集. 人文編 巻 45, 号 1, p. 39-63, 発行日 2004-09-30 |