WEKO3
-
RootNode
アイテム
コンピューターゲーム課題下でのFmθと瞬目活動との関係 : 興味度を変数として
https://shudo-u.repo.nii.ac.jp/records/572
https://shudo-u.repo.nii.ac.jp/records/572eb8932b7-6a6e-42e4-866c-b1e5f79b66d9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1998-03-30 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | コンピューターゲーム課題下でのFmθと瞬目活動との関係 : 興味度を変数として | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | The relationship between Fm θ and blinking during a computer game task using a variable of subjective interest | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
ページ属性 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||||||||||||
記事種別(日) | ||||||||||||||||||
論文 | ||||||||||||||||||
記事種別(英) | ||||||||||||||||||
en | ||||||||||||||||||
Article | ||||||||||||||||||
論文名よみ | ||||||||||||||||||
その他のタイトル | コンピュター ゲーム カダイカ デノ Fmθ ト シュンボク カツドウ トノ カンケイ | |||||||||||||||||
著者名(日) |
二ノ宮 , 恵美
× 二ノ宮 , 恵美
× 相浦 , 義郎
× 柿木 , 昇治
|
|||||||||||||||||
著者名よみ |
ニノミヤ , メグミ
× ニノミヤ , メグミ
× アイウラ , ヨシロウ
× カキギ , ショウジ
|
|||||||||||||||||
著者名(英) |
Ninomiya, Megumi
× Ninomiya, Megumi
× Aiura , Yoshiro
× Kakigi , Shoji
|
|||||||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||||||
広島修道大学 | ||||||||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||||||
広島修道大学 | ||||||||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||||||
広島修道大学 | ||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島修道大学人文学会 | |||||||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | The present study was to designed to investigate a possible relationship between Fm θ and blinking by using a computer game task. In order to change subjective interest, two levels of difficulty (difficult condition and easy condition) were used in this task. Twenty-six college students were served as subjects in the present experiment, and then performed two levels of the task, two trials being given for 5 min.. The order of trials with different levels was counterbalanced among the subjects. Fm θ was appeared in 22 subjects out of them. That Fm θ appeared in the difficult condition more than in the easy condition. On the other hand, blink activity was suppressed in the difficult condition more than in the easy condition. Fm θ tended to increase as a function of trial in the difficult condition, showing the effect of training. | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AN00212913 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
広島修大論集. 人文編 巻 38, 号 2, p. 337-349, 発行日 1998-03-30 |